Wednesday, December 31, 2008

Tahun baru 1430H dibuka dengan kekejaman Israel


Assalamualaikum,

Tiada yang lebih manis bagi setiap insan apabila menyambut tahun baru, pastinya mahukan sesuatu yang lebih baik dari sebelumnya. Dengan azam baru, harapan baru, mungkin juga 'niat' baru untuk tahun ini.

Namun itu tidak berlaku bagi saudara saudara kita di Palestin.

Mereka menyambut tahun baru dengan bedilan bedilan roket dan muntahan peluru dari tentera Zionis Laknatullah! Lihatlah berapa ramai orang orang awam yang terdiri daripada wanita dan kanak kanak yang terkorban!

Saya amat amat tersentuh apabila mendengar setiap berita berita mengenai Palestin. Apatah lagi sejak terlibat secara langsung dengan siri siri ceramah dan penerangan Isu Palestin ini sejak dua tahun lalu.

Kadangkala, hati ini terasa agak tenteram dan tenang seketika apabila terdengar berita mengenai perjanjian damai ataupun gencatan senjata..Terdetik di hati, 'Mungkin Allah telah mengabulkan doa kita semua'..dan buat seketika, Palestin seakan akan 'lenyap' dari hati ini..

Namun, Ujian Allah tetap hadir kepada hambaNYA yang beriman.

Keganasan yang terbaru ini menyeru kita semua agar terus istiqamah dalam membantu perjuangan Palestin! Walau apa cara sekalipun.

Teruskan menyumbang untuk Palestin.Sekurang kurangnya BERDOA.

Sekian.

sufi.mardhatillah
4 Muharram 1430H

No comments:

Post a Comment